Viikonlopun ruokaympyrä

sunnuntai 15. kesäkuuta 2014


Perjantain viikonloppuostokset olivat niin näköiseni, että minun piti oikein kuvata ne. Vaaleaa leipää, juustoa, mansikoita, croissantteja, tomaatteja, tummaa suklaata… Ruokaympyrä minun makuuni. Vain aprikoosihillo puuttui. ;) Tuore vaalea leipä on kyllä jotain niin hyvää, erityisen hyvää se on hieman harvemmin nautittuna. Olen suorastaan tiukkapipoisen tarkka leipäni suhteen, mutta kuvassa näkyvä täytti kriteerit. 
Näistä ihanan punaisista kotimaisista tomaateista valmistin bruschettoja. Ne ovat aina yhtä hyviä ja helppoja tehdä. Valmistan ne poistamalla tomaateista siemenet ja pilkkomalla ne. Lisään tomaattien sekaan basilikaa, suolaa, mustapippuria ja hieman valkosipulia sekä oliiviöljyä. Sitten paistan leivän palasia oliiviöljyssä rapeaksi, lorautan vielä hippusen oliiviöljyä leivän päälle ja hieron valkosipulia leivälle. Sitten vain tomaattiseos leivän päälle ja valmista.
Ostokset olivat ranskan lipun väreihin sopivia ja se sopiikin tämän illan teemaan hyvin. En taida olla täällä blogin puolella paljastanutkaan, että olen aivan innoissani näistä jalkapallon mm-kisoista. Kovasti on kisoja olen jo kerennyt seuraamaankin! Tänään tuleekin kympiltä ranskan peli, jota odotan jo malttamattomana.

Mukavaa sunnuntai-iltaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lämmin kiitos kommentistasi!